VSFB Syskongrupp

publicerat i Allmänt;
Hej älskade Robbanbobban <3

Känns så himla skönt i mitt hjärta att jag äntligen satt igång arbetet med att skapa en Syskongrupp i Östergötland genom våran Förening VSFB, " Vi som förlorat barn".
Jag känner mig verkligen motiverad till att ta på mig allt ansvar och bli samordnare. Jag vet själv att när jag väl går in för något så gör jag det fullt ut. Och detta är ju verkligen någonting som jag känner i både kropp och själ att jag brinner för.
Nu är det några dagar sedan som jag "la ut" att jag är påväg att skapa en syskongrupp och det är så härligt med den responsen jag har fått. Både från folk på Facebook som har delat mitt inlägg, men även från syskon som hört av sig till mig. Behovet finns verkligen.

Inte trodde väl jag Robban för 4,5 års sedan att jag IDAG, för det första fortfarande skulle andas den här luften, att mitt hjärta fortfarande skulle slå, och att jag idag sitter och planerar för att bli samordnare och hålla i syskongruppen i Östergötland.
Att jag idag kan vända det helvetet man gått igenom till något bra, och kunna hjälpa andra som är i början av sin resa.  
Även om man helst hade fått dessa år ogjort. Att inte den 28 dec 2009 skulle finnas i almanackan.

Jag tror, eller jag är övertygad om att du är Stolt över Lillasyrran idag. Att du leer där uppe och tänker,
"Fan vilken kvinna hon har blivit. Vilken lång väg hon har gått för att komma där hon är idag "
 
Då kan jag svara dina tankar Robban.
Jag är grymt stolt över mig själv. Att jag idag står här, med båda fötterna på jorden, kan känna lycka igen, lever UTAN panikångest, att jag fått iordning på mitt liv, som jag idag kan kalla ett "Normalt liv" , Det trodde jag aldrig!

Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna skratta igen, kunna känna glädje, kunna lee ett äkta leende, kunna våga ge av mig själv eller våga älska någon djupt igen.  
En sak är säker i alla fall, jag skulle ALDRIG ha klarat det utan dig Robban. Utan din närvaro och utan våra möten i drömmarna.

Du är anledningen till att jag fortfarande finns <3
 
Min egna låt, " Kärleken är" Finns på Spotify för er som vill lyssna.
 

Kommentera inlägget här :