Sebastian 30 år

publicerat i Allmänt;
Idag fyller min älskade livskamrat och andra hälft hela 30 år !
Idag blir det hans andra födelsedag som vi firar tillsammans, vilket känns underbart.
För varje dag som går så växer min kärlek sig starkare och starkare till underbara människa!
 
Jag har alltid sagt att " Vägen in till människans själ, går via ögonen". Genom att se in i en människas ögon så kan man se alla nyanser. När jag såg in Sebastians ögon för fösta gången så fylldes hela min kropp av ett lugn & trygg känsla<3
Att leva med någon som har varit med om en stor förlust som jag & min familj har varit med om, är inte lätt. Och Älskling, du ska ha all respekt! Jag har svårt att se att någon annan skulle kunna ta mig på det sättet som du gör.
För oss som förlorat någon så har man många gånger önskat att allmänheten hade gått kurser i hur man ska bemöta människor i sorg, för de flesta människor har ingen aning hur de ska vara eller säga för saker.
Jag kommer ihåg i början av vår relation att jag nästan var rädd för att släppa in dig i mitt liv, för jag var så medveten om att du inte skulle få det lätt. Jag önskade nästan att du skulle träffa någon annan, en "vanlig" tjej som hade gått igenom livet som en dans på rosor...

Men du stannade kvar och du har funnits vid min sida varje stund...
 
När jag varit rädd för framtiden och mitt liv utan Robban så har du kommit med exakt de rätta orden. Orden som skulle kunna komma från mitt egna hjärta.
 
När jag inte sagt någonting utan bara varit tyst, så har du kommit och kramat mig. Du känner mig så väl älskling!
 
När jag inte längre kunnat hålla emot tårarna så har du kommit och hållit mig och gråtit tillsammans med mig. Din förmåga att kunna känna sån empati säger så mycket om vilket hjärta du har.
 
När jag varit med taggarna utåt och sagt något elak, så har du frågat " Är du ledsen idag"? <3
 
Du är helt jävla underbar så enkelt är det. Ingen mej utan dej .
 
  
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :