Du finns i mig

publicerat i Allmänt;
Jag ser dig i träden.
Jag hör dig i fåglarnas sång
som börjar höras nu när värmen sakta kommit.
Jag känner din doft i vinden.
Jag känner dina andetag genom mina när jag vandrar
genom den friska vårkvällen.
När mina kinder blir rödmosiga och kalla.
Du finns i vinden som smeker mitt ansikte
när dagens ljus möter mörkret.
 
Jag andas in och känner dig i hela min kropp
och själ. I varje pulsåder i mig finns ditt varma blod.
I varje muskel finns din styrka och energi.
 
Du finns i allt levande ting.
I fjärilens vingar som så lätt flyger fram över gräset.
I knoppen som håller
på att utvecklas till en vacker blomma.
Du finns i barnets ögon som jag nyss gick förbi.
I förälderns kärleksfulla kroppsspråk.
 
Du finns i allt, du finns i mig <3
 
lillasyrran 16 April 2014
 

Kommentera inlägget här :